A régi óra márkák kiszorultak a kínálatból?
Nem, egyáltalán nem. A régi, neves gyártók épp úgy megtalálhatóak a sorban, mint az újonnan létrejövő cégek. Az tény, hogy a tradíciókat őrző vállalatoknak óriási kihívást jelentett az a fajta váltás, amit az órapiac átformálódása hozott magával.
Minden az okostechnológia fejlődésével kezdődött. Ahogy megindult a kütyük térnyerése, úgy szorultak mind hátrébb a „pusztán” időmutatásra alkalmas órák. Minek időkijelző - mondták sokan, ha a telefonra is bármikor rá lehet nézni? Bár ez így eléggé kegyetlenül hangzik, mégis igaz. Hamar rájöttek arra a piaci szereplők, hogy elérkezett az újragondolás vagy a megsemmisülés ideje. Na, de milyen utak álltak előttük?
Egyrészt ott volt az eshetőség, hogy megpróbálják felvenni a kesztyűt az okos szektor termékeivel. Ám ez már akkor látszott, hogy hamvába holt ötlet, mivel akkora tudásbeli fölény tornyosult előttük, ami leküzdhetetlennek tűnt. Másrészt sokan a kivárás és maradás mellett ágáltak: majd helyreáll a rend, visszatér minden a régi kerékvágásba. Akik emellett kitartottak, végül becsődöltek. Harmadrészt az azonnali roló lehúzás keveseket motivált, bár azért akadtak, akik végleg eltűntek a palettáról. Végül, negyedrészt az óra márkák választhatták az újraformálódás útját. Magyarul, hogy másabb koncepciót választanak a gyártáshoz és árusításhoz. Végül azon elgondolás nyert és aratott, hogy a karórák többre hivatottak a pontos idő mutatásánál, így miért ne változhatnának át ékszerekké? Az ezután következő évtizedek ezerszeresen bebizonyították, hogy ez a helyes választás.
Az óra márkák hosszú élettartamot borítékolnak?
Igen. A divattal ellentétben, ami hullámzik, hol ilyen, hol olyan, a gyártók stabilitást garantálnak. Tehát a prémiumminőség épp úgy megkérdőjelezhetetlen az esetükben, mint a hosszú élettartam.