A legelső, világhírt hozó modellek mechanikus szerkezettel rendelkeztek, ám idővel egyre elterjedtebbé avanzsáltak a digitális variációk. És hogy pontosan mi történt ebben a közel két évszázadban? A Timex világhírű márkává nőtte ki magát: közel nyolc millióan dolgoznak a gyártó szárnyai alatt azért, hogy az égiszük alatt megszülető karórák maximális minőséget és megbízhatóságot testesítsenek meg. És hogy mi hozta el ezt a sikert a vállalat számára?
Az az egyszerű, ám nagyszerű célkitűzés, aminek középpontjába az alacsony árakat állította, mint elérendő célt, és persze az ezekhez társuló kiemelkedő minőséget. Hiszen azokban az időkben is lehetett karórákat vásárolni, viszont nagyrészt ott ahol a minőség szóhoz jutott, bizony a luxus jelző is előkerült, ami nem feltétlenül a fizikai paraméterekre vonatkozott a leginkább, hanem a pénztárca kívánatos vastagságára. Vagyis a precíz időkijelzés nem volt bárkinek elérhető, s a Timex ezen akart egyértelmű módon változtatni, megtartva a stílusosságot, az egyediséget. Az elhatározás nagyon is jónak bizonyult, mert a kereslet lecsapott a termékekre, lévén azok hiánypótlóak voltak a maguk ellenállhatatlan jellemzőivel. Azóta persze már sokat alakult a világ és a piac.
Egyre több cég indult el a Timexhez hasonló úton, ám a gyártó ebben a versenyben is fennmaradt. Ehhez nagy alkalmazkodókészségre is szüksége volt. Mi sem bizonyítja ennek meglétét jobban, mint az a tény, hogy az első világháború idején a cég olyan órákkal rukkolt elő, amik az amerikai katonáknak praktikus viseletté avanzsáltak. Ehhez mind anyaghasználatban, mind kialakításban új ajtókat kellett kinyitni a gyártás folyamatában. A Timex karóra folyamatosan változó, minőségében mégis állandó, stabil pont! A Timexnek a változás nem kihívás, sőt. Kívánatos fordulat. Ez a fajta lendületes, gördülékeny és előretekintő mentalitás az, ami ma is a világ egyik legkedveltebb márkájává teszi, ezzel milliók csuklójára csatolva termékeit.